لیزر رگهای واریسی

واریس چیست؟ سیاهرگها در بدن وظیفه بازگرداندن خون از اندامها به قلب را بر عهده دارند. وریدها در این مسیر دریچه هایی یکطرفه دارند که از بازگشت خون از مرکز به محیط پیش گیری میکنند ( دریچه های لانه کبوتری). این دریچه ها به تدریج ممکن است آسیب ببینند. این پدیده منجر به ماندن خون در محیط و گشاد شدن سیاهرگها میگردد که ما آن را به عنوان واریس و دیده شدن این عروق در سطح پوست میشناسیم.

چه نوع واریسی را میتوان با لیزر درمان کرد؟

لیزر  واریس  دکتر_حسین_ارجمند

واریسهای با قطر کمتر از 4 میلی متزر برای درمان با لیزر مناسبند. واریسهای ضخیم تر ممکن است به روشهای دیگری از جمله جراحی نیاز داسته باشند.

چند جلسه لیزر برای درمان لازم است؟ بستگی به افراد مختلف و وسعت درگیری ممکن است بین یک تا سه جلسه لیزر لازم باشد. واریس ها پس از اولین جلسه کمرنگ میشوند و تا پایان یکماه محو میشوند.

آیا لیزر واریس عوارضی دارد؟با توجه به اینکه شیوه کارکرد لیزر بر اساس انرژی نور و گرما میباشد ، عارضه خاصی را در پی ندارد . فقط ممکن است در برخی بیماران سوزشی جزیی و موقتی در آن ناحیه احساس کنند و یا ذر ذرصد اندکی به صورت گذرا در ان ناحیه تغیر رنگ رخ دهد.

مزیت های لیزر در درمان واریس: - درد و خونریزی ندارد
-بافتهای اطراف آسیب نمیبینند
-سرعت انجام کار بالاست در مقایسه با جراحی
- دوران نقاهت بسیار کوتاه است
- اسکار بر جای نمیماند

لیزر  واریس  دکتر_حسین_ارجمند

نقاهت پس از لیزر واریس: در این روش در واقع دوره نقاهتی وجود ندارد و فرد میتواند بلافاصله به امور روزمره بپردازد. تنها نکته ای که باید در نظر گرفت این است که بهتر است ناحیه مورد درمان به مدت یک هفته در برابر افتاب قرار نگیرد. نیلزی به محدود کردن فعالیتها یا پوشیدن جوراب واریس نیست.

کلینیک درد, دکتر حسین ارجمند, متخصص طب فیزیکی و توان بخشی, متخصص درد, شیراز, متخصص ستون فقرات, کلینیک درد توانا، متخصص دیسک کمر،Dr Hosein Arjmand, pain clinic